Thursday 22 September 2016

Blog A: Kemahiran Saya - Bermain Gitar




Bermain gitar ialah satu kemahiran yang saya perolehi
kira-kira lima tahun lalu. Kawan gereja saya mengajar saya kerana saya
mempunyai minat untuk bermain peralatan muzik. Saya mahu mencuba belajar
kemahiran gitar kerana ramai orang di sekitar saya juga tahu bagaimana bermain
gitar yang terbaik! Saya dan beberapa kawan-kawan lain akan berlatih
bersama-sama dan masa itu sangat seronok. Kami juga pergi ke kelas gitar yang
agak mahal. Walaupun tidak senang, tetapi saya berasa proses itu adalah seronok
bagi saya. Saya terus meningkatkan kemahiran saya dan harap satu hari saya
boleh bermain gitar di hadapan penonton. Saya berfikir bahawa hati hendak semua
jadi.

Sejak belajar kemahiran ini, saya sudah menerima jemputan-jemputan
untuk bermain gitar semasa sambutan hari jadi kawan-kawan dan acara lain. Kawan
saya pun bertanya bantuan dari saya untuk mengajar dia kemahiran gitar, dan
saya berkata dia OK dengan kebahagiaan. Kami ada latihan pada setiap hari
Jumaat dan saya berasa sangat bangga dan hati senang apabila saya melihat
peningkatan dia. Saya berasa gembira sekali kerana saya boleh berkongsi
kemahiran saya dengan orang lain, sama ada untuk mengajar atau melayan mereka.
Saya harap untuk terus meningkat kemahiran ini saya supaya saya boleh bermain
untuk lebih acara dan membawa kebahagiaan kepada orang-orang di sekitar saya.

1 comment:

  1. 1. mencuba > cuba
    2. di sekitar > di sekeliling (both in first and second paragraph)
    3. ...yang terbaik > dengan baik sekali.
    4. ...beberapa [orang] kawan (no doubling)

    5. harap > berharap (both in first and second paragraph)
    6. bertanya > meminta
    7. dari > daripada
    8. kemahiran [bermain] guitar
    9. delete dia in dia OK

    10. hati senang > senang hati
    11. peningkatan dia > peningkatannya
    12. melayan > menghiburkan
    13. meningkat > meningkatkan
    14. untuk lebih [banyak] acara

    terima kasih

    ReplyDelete