Tuesday 13 September 2016

Ayat-ayat dengan kosa kata dari Tutorial 4

1. Saya memerhatikan guru piano bermain lagu yang merdu sekali.
2. Ibu saya mulai menegurku apabila saya tidak mengemaskan bilik saya.
3. Adik lelaki saya sangat degil kerana dia tidak mahu bermandi-manda sebelum 12am.
4. Saya berusaha untuk memujuk anak perempuan itu yang sedang menangis dengan beberapa gula-gula.
5. Jangan dibiarkan anjing awak berkeliaran tanpa rantainya.
6. Semasa saya sedang menunggu giliran saya di kedai makanan di Fakulti Sastera dan Sains Social, saya terlihat satu orang perempuan terjatuh di atas lantai.
7. Adik perempuan saya menjadi sakit akibat dia makan makanan yang kotor di pasar malam semalam.
8. Doktor itu berkata nenek saya perlu pergi ke hospital untuk rawatan lanjut untuk diperiksa sakit lututnya.

1 comment:

  1. 3...bermandi...12 p.m.

    4. ...beberapa biji gula-gula....

    6. ...satu orang > seorang....

    7. Delete dia

    8. Delete untuk diperiksa

    Terima kasih

    ReplyDelete